7 листопада розпочався другий етап пілотування моніторингу початкової освіти, який триватиме до 30 листопада. Про це повідомили у Міністерстві освіти і науки.
У відомстві зазначають, що цей пілотний етап дозволить апробувати тестові завдання та анкети для учнів, а також удосконалити технологічні процеси моніторингу, проведення якого заплановано на весну 2018 року.
Участь у другій частині візьмуть 59 шкіл із 13 регіонів України. Оскільки теперішні четвертокласники ще не оволоділи навчальною програмою початкової школи, у пілотуванні братимуть участь учні 5-х класів.
Передбачається, що завдання моніторингового дослідження будуть спрямовані на те, аби зрозуміти, наскільки успішно в українських школах розвивають читацьку та математичну компетентності учнів.
У тестових зошитах з читання міститимуться невеликі тексти, що відрізнятимуться за форматом і змістом. Школярі повинні будуть знайти певну інформацію, проаналізувати та проінтерпретувати її, відповісти на запитання до текстів тощо. Учасники отримають буклет з текстом та окремий зошит із завданнями, де записуватимуть відповіді.
Тестування з математики буде спрямоване на перевірку знань і вмінь учнів при розв’язанні задач з таких тем, як «Числа і вирази», «Геометричні фігури», «Величини і їх вимірювання», «Представлення даних». Кожен школяр працюватиме з робочим зошитом, де відразу фіксуватиме відповіді.
Моніторинг вперше буде проведений навесні 2018 року. Планується, що аналогічні моніторингові дослідження відбудуться також у 2020, 2022 та 2024 роках.
«Методологія цього дослідження побудована так, що дає можливість зробити лише загальну оцінку, визначити ключові проблеми та надати пропозиції для управлінських рішень. Ми не перевірятимемо когось конкретно, а діагностуватимемо систему загалом. Насамперед, це стосуватиметься тих кардинальних змін, які ми впровадимо вже 2018 року, коли діти підуть в перший клас Нової української школи. І нам дуже важливо відслідковувати отримані результати та за потреби їх коригувати», – відзначив заступник міністра освіти Павло Хобзей.
У МОН зазначають, що участь у дослідженні не буде загальнообов’язковою: до нього залучать лише ті навчальні заклади, що потраплять до репрезентативної вибірки.
|